4 нояб. 2012 г.

Bezcenna strona do nauki angielskiego

W tym krótkim wpisie opowiem o niespodziewanie dobrej stronie, na którą ostatnio trafiłem. Chodzi o EngVid.com — obfite źródło darmowych lekcji wideo nagranych przez native speakerów, profesjonalnych nauczycieli angielskiego jako obcego.

Mniej więcej dwa tygodnie temu, pracując nad pilnym tłumaczeniem o piątej nad ranem, postanowiłem zrobić sobie krótką przerwę i zajrzeć do sieci społecznościowej. Oczywiście, niezbyt wielu przyjaciół było online. Już nie po raz pierwszy zauważyłem, że właśnie o tej porze aktywnie dzieli się sieciowymi znaleziskami moja dawna koleżanka ze studiów, Larysa. "Co za inspirujący człowiek!", powiedziałem sobie, "o której ona w ogóle wstaje?"

Jak się okazało, owa koleżanka pracuje i odpoczywa w godzinach całkiem zwykłych, ale mieszka w innej strefie czasowej  na innym kontynencie. Dwa lata temu wraz z mężem i dziećmi przeprowadziła się do Chikago, dlatego w każdej wolnej chwili doskonali swoją znajomość angielskiego. Często ogląda filmiki z EngVid.com, jest bardzo zadowolona z ich wysokiej jakości i użyteczności.

Całkowicie zgadzam się z jej opinią o tej stronie. W chwili powstania tego wpisu jest na niej 430+ lekcji na najróżniejsze tematy — od podstaw gramatyki dla początkujących do "business English" i przygotowania do egzaminów (IELTS, TOEFL, TOEIC). Nauczyciele wyjaśniają zawiłości języka w jak najbardziej żywy i klarowny sposób. Prawie każda lekcja opatrzona jest krótkim testem, tak że zawsze możesz sprawdzić, na ile dobrze zrozumiałeś/zapamiętałeś omawiane treści. Wszystko jest za darmo  strona działa dzięki reklamom Google oraz dobrowolnym datkom użytkowników.

Jako prywatny nauczyciel angielskiego zacząłem od oglądania filmików o gramatyce. Link do jednego z nich podesłałem swojej uczennicy wraz z zadaniem domowym; wydaje mi się, że to jej bardzo pomogło  w każdym razie, zadanie zostało zrobione bez błędów. Tutaj jednak postanowiłem zamieścić porady na temat szerszy: jak się NIE uczyć i jak się uczyć języka obcego w ogóle. Wszystkie 4 filmiki należą do jednego nauczyciela  do Jamesa (który przypomina mi byłego współlokatora o takim samym imieniu :). Enjoy!

1. How NOT to learn English: 5 podstawowych błędów w nauce języka.


2. How NOT to Learn English, part 2: jak nie trzeba uczyć się na kursach językowych.


3. How NOT to Learn English – Studying English at Home: jak nie trzeba uczyć się samemu.


4. How to Learn English More Effectively: stara, ale dobra lekcja na ten sam temat.


Jak zwykle, zapraszam do dzielenia się linkami do innych użytecznych stron w komentarzach. 

5 koment.:

ASB комментирует...

Świetne filmiki! Niby to wszystko oczywiste, ale i tak nieźle motywuje... Idę się pouczyć :).

(Przy okazji: jestem nowa na Twoim blogu i na pewno zostanę tu na dłużej! Zauważyłam tylko taki drobiazg po prawej - zakładka "Śieci społecznościowe" powinna nazywać się "Sieci" :)).

svetophil комментирует...

masz racje, Aithne. już poprawiłem swoje "sieci" :) chociaż tak naprawdę w cwili obecnej sieć w zakładce jest tylko jedna; o tym, jak i po co z niej korzystać, mam kiedyś zrobić serię screencastów...

Ewa Maria комментирует...

ja z engvid zaczęłam korzystać jakoś pół roku temu przed egzaminem maturalnym. obejrzałam około 30 filmików (może więcej) i zauważyłam znaczną poprawę w słuchaniu i rozumieniu angielskiego. poza tym z każdej lekcji robiłam krótkie notatki, które pomagały mi powtarzać lekcje. takie lekcje wydają mi się 100 razy lepsze od zwykłego uczenia się z podręczników. nie dość, że jest to kontakt z żywym językiem, to na dodatek pomaga w opanowaniu każdego aspektu językowego. właśnie teraz, jak już jestem w Anglii postanowiłam do tego wrócić. i właśnie miałam napisać o tym na blogu, ale jednak mnie wyprzedziłeś :)
pozdrawiam!

svetophil комментирует...

:) jak widzisz, przed dwoma tygodniami w ogóle o tej stronie nie wiedziałem. a teraz codziennie po kilka filmików oglądam, odnoszę bardzo dobre wrażenie.

robienie notatek -- tak, to świetny pomysł, popieram!

Anna Barańska комментирует...

Ja jakoś nie miałam chęci korzystać z tego typu stron do nauki języków obcych. Najbardziej pasowało mi używanie aplikacji mobilnej https://www.jezykiobce.pl/52-aplikacje gdyż to właśnie ona pozwoliła mi na skuteczną naukę języka obcego.

Отправить комментарий

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hosted Desktop